داهوا

دوربین مداربسته داهوا

دوربین مداربسته داهوا از جمله پرطرفدار ترین محصولات این برند (dahua) با بیش از ۱۵ سال سابقه درخشان در ضمینه ی تحقیق و تولید تجهیزات نظارتی است. از سال ۲۰۰۶ تا کنون که شرکت داهوا اقدام به تولید دوربین مدار بسته نموده است تا کنون، موفق شده تا یکی از بهترین تجهیزات نظارتی را به بازار عرضه کند و جز ۱۰ برند برتر تولید کننده تجهیزات نظارتی همچنان با افتخار نام دوربین مداربسته داهوا میدرخشد. لازم به ذکر است که امروزه با توجه به نیاز روز افزون بشریت به دوربین مدار بسته شرکت های متعددی در تلاش هستند که دوربین مداربسته تولید کنند. اما کیفیت این برند چینی همواره حرف اول را زده است.

نظارت گستر ایمن

شرکت نظارت گستر ایمن در سال ۱۳۸۱ در پاسخ به نیازهای بازار و در ادامه گسترش اجرای پروژه های ملی مانند پروژه نظارت تلویزیونی تهران بزرگ در زمینه اجراء و ارائه راه حل های جامع نظارتی و حفاظتی به مدیریت آقای عبدالرضا حکیمی و گروهی از مهندسان متخصص و با تجربه در امر CCTV تاسیس گردید.همچنین با مطالعه نیازهای بازار ایران و نیز با انتخاب و ارائه گسترده محصولات و خدمات، با کیفیتی مطابق با استاندارد جهانی و از سوی سازندگان معتبر و خوشنام بین المللی سعی دارد تا با ارائه راهکارهای فراگیر (Total Solution) به تمامی نیازهای نظارتی و حفاظتی در هر سطحی از آن که شامل صنعتی، نظامی، اداری و خانگی و غیره باشد پاسخی شایسته و مناسب ارائه دهد.

قیمت دوربین داهوا

قیمت دوربین مدار بسته داهوا به نسبت دیگر برندهی موجود در بازار کمی گران تر است اما کیفیت تصویر در این دوربین در دنیا زبان زد و بدون رقیب است . تنوع محصولات آن بسیار زیاد است در نتیجه رنج قیمت دوربین مداربسته داهوا از تنوع بالایی برخوردار است. برای استعلام قیمت دوربین داهوا ابتدا باید بدانید چه ویزگی هایی از یک دوربین مدار بسته مدنظرتان است. از این رو پیشنهاد میکنیم با کارشناسان ما با شماره تما ۴۱۲۱۷-۰۲۱ در تماس باشید.

خرید دوربین مدار بسته داهوا

خرید دوربین مدار بسته داهوا از انجا که نیاز هر کسب و کاری به حساب می آید بسیار پراهمیت بوده است.  برای بعضی افراد با توجه به مصرفشان کیفیت تصویر و برای بعضی افراد دیگر  قیمت دوربین مداربسته داهوا  اهمیت دارد .از این رو برای استعلام قیمت و یا دریافت مشاوره تخصصی در مورد کیفیت تصویر در انواع دوربین ها کافیست با کارشناسان ما با شماره تماس ۴۱۲۱۷۰۲۱ در ارتاط باشید.

مزایای دوربین داهوا

  • کیفیت بالای تصویر
  • امکان شمارش افراد مخصوص فروشگاه ها
  • تنظیم نور محیط
  • تعین دمای محیط
  • ردیابی حرکت افراد
  • تشخیص هدف از پیش تعیین شده
  • تنوع در نوع و کارایی
  • مشخص بودن رنج قیمت
  • ارسال پیغام هشدار توسط دوربین  برای مالک

معایب دوربین مداربسته داهوا

  • پشتیبانی نشدن در برخی از کشورها
  • قیمت دوربین مدار بسته داهوا کمی بیشتر از سایر دوربین ها است.

فناوری های به کار رفته در دوربین مداربسته داهوا

از آنجایی که این شرکت در مارکتینگ جهانی به رقابت میپردازد، بدیهی است که در ساخت دوربین های خود فناوری ها و امکانات روز جهانی را به کار ببند ویژگی هایی که به شما مصرف کننده ی محترم کمک می کند تا کنترل بهتری بر روی محیط خود داشته باشید. در ادامه میخواهیم به بررسی این ویژگی ها که در لنز اصلی، سیستم پردازش تصویر و هوش مصنوعی این دوربین ها جای گرفته است بپردازیم:

لازم به ذکر است که این ویژگی ها و فناوری ها در برخی از مدل ها با فناوری هایی چون هوش مصنوعی نیز ترکیب شده است.

۱- قابلیت دید در شب

داهوا با در نظر گرفتن این موضوع که یکی از برترین تولید کنندگان دوربین مداربسته در مارکتینگ جهانی است، تلاش زیادی برای بهبود سیستم دید در شب خود نموده است. به گونه ای که اکنون با بهره گیری از نورهای فرابنفش امکان کنترل محیط در شب را برای شما بسیار راحت نموده است. همچنین در سری های دیجیتال دوربین مداربسته داهوا یک سیستم کنترل و بررسی رنگ نیز وجود دارد که می تواند محیط های کم نور را به شیوه ای کاملا اصولی رنگی نشان دهند و تمام اطلاعات محیط را با بالاترین وضوح تصویر ذخیره کند.

این قابلیت خاص یکی از وجه تمایزات دوربین داهوا با سایر برندهای موجود در بازار است. چراکه در این برند ارسال نور به کمک نورهای مربعی صورت می گیرد و نور به اجسام بیشتری برخورد کرده و تصاویر کامل تری را جمع آوری کند.

۲- سیستم تنظیم نور محیط

از بهترین امکانات دوربین مداربسته داهوا این است که، این دوربین ها زمانی که در مقابل تابش نور مستقیم قرار میگیرند بازهم تصاویر را باکیفیت بالایی ذخیره سازی میکنند، چراکه با حذف کردن میزان نور اضافه محیط توسط لنز، نور محیط را برای حفظ کیفیت تصویر کنترل می کنند. این ویژگی به شما کمک می کند تا در روزهای آفتابی یا در زمانی که نور اضافه به دوربین تابانده می شود باز هم تصاویر با کیفیتی داشته باشید.

۳-فناوری های هوش مصنوعی

یکی از وجه تمایزات برند داهوا با سایر برند ها که موجب شهرت روز افزون آن شده است، استفاده از فناوری روز هوش مصنوعی است. این فناوری کمک میکند تا حتی در محیط های شلوغ هم تصاویر دقیق و مناسبی را بدست آورید و هر نوع عملکردی را در محیط  کنترل کنید.

۴- سیستم تشخیص چهره

یکی دیگر از نکات مثبت که در ساخت دوربین مداربسته داهوا لحاظ شده است، استفاده از سیستم تشخیص چهره می باشد. در این حالت تصویر هر فرد به صورت تفکیک شده از زوایای مختلف دسته بندی می شود و این تصویر به وسیله ی  علم یادگیری ماشین، مشخص کننده یک فرد خاص می شوند. آپشن تشخیص چهره به ناظران کمک میکند تا کنترل بهتری بر روی محیط های شلوغ داشته باشند و در صورت نیاز فرد خاصی را در سیستم دوربین مداربسته خود کنترل کنند.

دوربین مدار بسته داهوا مجهز به سیستم تشخیص چهره مناسب استفاده در مکان های شلوغ نظیر، ایستگاه های مترو، خیابان ها و آزادراه ها، مراکز خرید و بخش های دیگری از این قبیل می باشد.

۵- بررسی میزان تراکم محیط

اغلب مدل های دوربین داهوا مجهز به ویژگی بررسی تراکم محیط می باشند. در بخش هایی بزرگ و مهم مانند بانک ها و فرودگاه های بزرگ، به کمک این آپشن می توانید تراکم جمعیت محیط خود را کنترل کنید و اگر بخش بسیار شلوغ شد، دوربین های خود را بر روی آن نقطه متمرکز کنید. این روش سرعت کنترل محیط شما را افزایش داده و موجب بهبود امنیت افراد حاضر در مکان میشود.

 در کنار قابلیت تشخیص چهره به کمک ویژگی بررسی میزان تراکم این احتمال وجود دارد که بتوانید سیستم خود را به کمک روش های مختلف کنترل کنید.

۶- قابلیت پلاک خوانی

اخیرا در برخی از دوربین های مدار بسته داهوا، قابلیت پلاک خوانی نیز افزوده شده است. این سیستم کمک میکند تا بتوانید، در محیط های عمومی مانند پارکینگ ها لیست ماشین هایی که در تردد هستند را کنترل کنید و به راحتی مدل ماشین را در اختیار داشته باشید. به کمک قابلیت پلاک خوانی شما کنترل کاملیبر روی محیط های خارجیدارید. مثلا در فروشگاه های بزرگ این قابلیت کمک میکند تا به سادگی به شماره پلاک خودرویی که از فروشگاه سرقت کرده است را پیدا کرده و پیگیری کنید.

۷- قابلیت عایق حرارت و آب

ضد آب، ضد حرارت و ضد گردو خاک بودن دوربین مدار بسته داهوا از مهمترین فاکتورهای در نظر گرفته شده در ساخت دوربین مداربسته داهوا است. این قابلیت کمک میکند تا دوربین شما تا حدودی کاربرد یک دوربین مداربسته صنعتی را داشته باشد و به سادگی گزینه ی مناسبی برای استفاده در محیط های مرطوب با شرایط جوی نامساعد  باشد.

دوربین های مداربسته داهوا دارای گواهینامه IP67 هستند و این بدین معناست که می توانند در برابر گرد و خاک و رطوبت هوا مقاومت بالایی را از خود نشان دهند. پلاستیک به کار رفته شده در بدنه این محصول بسیار مقاوم بوده پس دوربین شما در برابر ضربه و فشارهای احتمالی نیز بسیار مقاومت است و به آسانی تمام محیط شما را کنترل کنند.

شرکت داهوا

برند داهوا ساخت کشور چین سابقه بیش از ۱۵ سال خدمت در زمینه توسعه و فناوری های امنیتی داشته و در طراحی تکنولوژی تجهیزات نظارتی بهترین نتایج را بدست آورده است. داهوا موفق شده است که هم در زمینه ی سخت افزار و هم نرم افزار بهترین تجربه کاربری را برای مشتریان خود به ارمغان بیاورد. اما بنظر شما در خرید دوربین مداربسته داهوا چه نکاتی را باید مورد توجه قرار دهیم؟

داهوا در سال 2002 میلادی کارخود را با تولید DVR های 8 کانال Real-time آغاز کرده و در سال 2003 یعنی پس گذشت تنها 12 ماه موفق به تولید دستگاههای 16 کانال Real-time شد. این شرکت از سال 2006 با تغییر در ساختار خود موفق به راه اندازی خط تولید در تمام زمینه های حفاظتی از جمله دوربين مداربسته ، DVR ، دوربين هاي تحت شبكه ، سرور و… شده است. داهـوا ارائه دهنده دوربین مداربسته داهوا در سال 2011، DVR با پلتفرم N6 را به بازار عرضه کرد و به سرعت در بازارهای جهانی به یکی از محبوب ترین برندها در میان مشتریان تبدیل شد. دستگاه آنالوگ XVR داهوا و دستگاه تحت شبکه NVR داهوا نیز از دستگاه های جانبی دیگر سیستم های امنیتی تولید شده توسط کمپانی داهوا محسوب می شوند.

برخی از برند های معتبر موجود در ایران :

شرکت های زیادی در مارکتینگ جهانی اقدام به تولید دوربین مدار بسته میکنند، برخی از پرفروش ترین انواع دوربین های موجود در ایران عبارتند از:

  • دوربین مدار بسته هایک ویژن
  • دوربین مدار بسته داهوا
  • دوربین مداربسته رستر
  • دوربین مداربسته فیلر
  • دوربین مدار بسته لانگسی
  • دوربین مدار بسته های واچ
  • دوربین مدار بسته ویمکس
  • دوربین مدار بسته تیاندی
  • و…

تاریخچه شرکت داهوا

داهوا تکنالوجی یک هلدینگ بزرگ در حوزه تولید انواع تجهیزات نظارتی هوشمند و دوربین مداربسته است. این شرکت در سال ۲۰۰۱ به صورت رسمی ثبت شد و تا به امروز موفق شده است که،پیشرفت های چشم گیری در حوزه تولید انواع دوربین مداربسته و سایر محصولات داهوا داشته باشد.

این شرکت توانسته است تا مجموعه ای کامل از انواع سخت افزارها و نرم افزارهای نظارتی مختص به خود را به بازار ارائه دهد و به یک سیستم یکپارچه نظارتی برای مراکز مختلف تبدیل شود. لازم به ذکر است که این شرکت به جز بخش امنیت و تولید انواع دوربین مدار بسته داهوا به دنبال ایجاد هوشمندسازی خانه ها نیز می باشد و در این راه نیز تجهیزات مختلفی را عرضه کرده است که سبب کنترل بهتر، محیط خانه و کار خواهد شد.

داهوا اولین شرکت چینی است که موفق به تولید، دستگاه های ذخیره سازی تصویری دیجیتال ۸ کاناله شد و اکنون دی وی آر این برند به عنوان پرفروش ترین محصولات در این حوزه محسوب می شود. طی تصمیمی بی سابقه از سال ۲۰۱۴ داهوا ۱۰ درصد از درآمد خود را بر روی بخش توسعه و تحقیق  سرمایه گذاری کرده، که نتیجه آن خلق تجهیزات امنیتی جدید و بسیار با کیفیت شد.

این هولدینگ تنها چهار موسسه تحقیقاتی بزرگ در بخش داده ها و امنیت دارد که شامل، آزمایشگاه های بزرگ Big Data، موسسه Chip، سیستم های نظارتی پردازش تصاویر به صورت ابری و بخش هوش مصنوعی است.

این شرکت تنها در بخش توسعه هوش مصنوعی خود بیش از ۶۰۰۰ کارمند دارد که بر روی تجهیزات مختلف امنیتی کار میکنند. هدف آن خلق محصولات باکیفیت و ارزان قیمت است که در کنار امکانات فوق العاده، روش نصب و راه اندازی ساده ای نیز داشته باشند.

طبق آخرین گزارش منتشر شده از IHS، این شرکت توانسته است در سال 2015 به عنوان دومین برند پرفروش در حوزه دوربین های مداربسته انتخاب شود.

لازم به ذکر است که این شرکت در زمینه تولید دوربین مداربسته داهوا نیز پیشرفت های چشم گیری داشته است. به گونه ای که اکنون با دریافت مجوزهای امنیتی چون HDCVI به عنوان اولین شرکت امنیتی در چین شناخته می شود که توانسته بازار بسیار بزرگی را برای خود خلق کند. این شرکت در سال 2017  توانست در میان 50 شرکت برتر در مجله A&S  رتبه سوم را به خود اختصاص دهد.

انواع دوربین مداربسته داهوا

این دوربین ها از نظر شکل ظاهری به دو دسته تقسیم می شود :

دوربین دام

 اصطلاح دام در لغت نامه انگلیسی به معنای گنبد است و نام این دوربین مداربسته داهوا نیز از همین اسم الهام گرفته شده و شبیه به گنبد است. دوربین  دام را برندهای زیادی تولید کرده اند که میتوان به جرات گفت، یکی از با کیفیت ترین ان.اع دوربین مداربسته دام متعلق به برند dahua است. برای اطلاع از قیمت دوربین مداربسته داهوا با کارشناسان ما در شرکت نظارت گستر ایمن در تماس باشید.

دوربین بالت

 کلمه ی بالت در لغت به معنای گلوله است،چراکه عموم دوربین های بالت استوانه ای شکل هستند. برند داهوا یکی از برترین تولید کنندگان دوربین مداربسته بالت در دنیا است. برای اطلاع از قیمت این دوربین های مداربسته با کارشناسان ما در نظارت گستر ایمن در تماس باشید.

تذکر: تفاوت درظاهر دوربین های مداربسته عامل مهمی است که باید در هنگام خرید به آنها توجه کنید چرا که شکل ظاهری هر دوربین آن را برای یک محیط خاص مناسب میکند. مثلا دوربین دام مناسب نصب در سقف و یا کنج دیوار است. از این رو تفاوت های ظاهری انواع دوربین ها موجب تفاوت های در قیمت عرضه آنها میشود.

دوربین اسپیددام

دوربین اسپید دام (انگلیسی: Speed Dome) یکی از پرطرفدار ترین انواع دوربین مداربسته است که در کنترل تردد و بررسی جزییات، عملکرد بسیار قوی ای دارد. دوربین مدار بسته اسپید دام را با نام های دوربین گردان، دوربین PTZ (مخفف Pan Tilt Zoom)، دوربین چرخشی نیز در بازار میشناسند. دوربین مداربسته اسپیددام معمولاً دارای قابلیت‌های چرخش به صورت افقی عمودی قابلیت زوم اپتیکال و فوکوس هدفمند می باشد.

این دوربین ها از نظر تکنولوژی ساخت به سه دسته تقسیم می شود :

دوربین مدار بسته آنالوگ:

این مدل که این روزها نسبتا منسوخ شده است، تکنولوژی است که در اوایل تولید دوربین های مدار بسته استفاده می شد. دوربین های آنالوگ برای انتقال اطلاعات از کابل کواکسیال استفاده می کنند. اما به دلیل کیفیت پایین ، نویز پذیری بالا و …. به صورت کامل منسوخ شده است و داهوا نیز سالهاست که دوربین آنالوگ تولید نمیکند.

دوربین مدار بسته ip:

دوربین تحت شبکه IP برای انتقال ارتباط از کابل شبکه استفاده می کند . نوع پردازش در این نوع دوربین در بستر شبکه اتفاق می افتد که همین امر موجب تفاوت بارز آن با سایر دوربین های همگروهی خود شده است که البته موجب افزایش قیمت دوربین هم شده است.

دوربین مدار بسته مگا پیکسلی :

این دوربین ها نسل جدیدی از  دوربین های مدار بسته آنالوگ است که تفاوت های بسیاری با آنالوگ های قدیمی دارد . از جمله این تغییرات میتوان به کیفیت بالا و نوع واحد اندازه گیری  مگاپیکسلی دوربین اشاره کرد . دوربین مگاپیکسلی نیز مانند دوربین آنالوگ برای انتقال تصاویر از کابل کواکسیال استفاده میکند . این نوع از دوربین مداربسته داهوا را CVI می نامند . دوربین داهوا CVI از لحاظ کیفیتی دارای کیفیتی بالاتر از بقیه دوربین های مگاپیکسلی موجود در بازار است.

منبع: negaco.com

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *